fbpx

גינה בשילוב צמחי בר

כשאתם מתכננים גינה, אם זו גינה קטנה או גינה גדולה, גינת קקטוסים או גינת תבלין, גינת ירק או גינת טבע, יש לקחת בחשבון מספר אלמנטים חשובים, בינהם צמחי הבר. בגלל שאנו חיים במדינה עם אקלים ים תיכוני, חם מאוד ברוב חודשי השנה וגם החורף יחסית ידידותי, יש להתייחס ברצינות רבה לגינה שאתם מתכננים.

אחד מהאלמנטים הוא כמובן גודל הגינה והשטח שלה. אם שטח הבית גדול, נרצה כמובן גינה גדולה ולהיפך. אם שטח הכניסה לבית חשוף, כמובן שנרצה לקשט אותו במסגרת הגודל המתאים בכדי שיהיה לנו נעים לשבת בחוץ. יש כמובן לקחת בחשבון את סוג האדמה והאקלים מכיוון שקח נוכל להתאים את סוגי השתילים והצמחים ואת זוויות שתילתן. עוד אלמנט שיש לקחת בחשבון כמובן הוא אלמנט האחזקה. בעלי הבית ירצו כמובן את המינימום הוצאות על מים, טפטפות, דישון ואדמה ומקסימום תוצאות בשטח, כלומר פריחה תמידית ויפה. פה נכנס כמובן אלמנט של שילוב צמחי הבר. צמחי הבר, פרט לעמידותם וחוסנם לתנאי הארץ הקשים, ברגע שהם נשתלים ומתבססים באדמה, הם מתרגלים מהר מאוד לתנאי הקרקע והאקלים, אינם זקוקים עוד לטיפול מסוים, כמו דישון או השקיה נוספת ודרישות האחזקה שלהם נמוכות יותר משל צמחים תרבותיים למינהם דבר המוזיל את עלויות אחזקת הגינה בצורה משמעותית, הם חסכוניים במים, חוזרים לפרוח כל עונה ללא טיפול מיוחד, מושכים דבורים ופרפרים, עמידים מאוד, כמובן יפים, ערכיים והכי ארץ ישראלים שיש.

את הגינה נוכל ל"קשט" עם צמחים חד שנתיים (צמח שפריחתו, בגרותו, נסיון התרבותו ומותו נמשכים על פני מחזור חיים של שנה אחת ומתחדשים בעצם מזרעים בלבד), צמחים רב שנתיים (צמח בעל מספר מחזורי פריחה, לפעמים זקוק ליותר משנה על מנת להשלים את מחזור חייו), גאופיטים (צמחי בצל, פקעות וקנה שורש הפורחים ומייצרים זרעים לריבוי ובעלי תוחלת של עשרות ואף מאות שנים).

את הפקעות והבצלים נוכל לשתול בגינה ללא טיפול מסוים ובכניסתם לתרדמת אין צורך להשקותם כלל וכלל. צמחי הבר חיים פרק זמן ארוך יותר מהצמחים התרבותיים. בכל שנה הם אוגרים מזון, גדלים או מתפצלים. ככל שהפקעת גדלה יותר, נוכל לראות יותר עמודי פריחה וכמובן יותר זרעים. את צמחי הבר נוכל לשתול בעונות הסתיו/חורף וכך נוכל להיעזר במזג האויר להשקייתם ולא נצטרך השקיה נוספת מלאכותית. כמובן, שגם השקייה בחודשי הקיץ איננה מפריעה לצמחי הבר. ישנם מינים של בר שכשמקבלים השקייה בקיץ, הם מחזיקים כשיח כל עונות השנה ובעונת הפריחה פורחים בשלל צבעים (לדוגמא: מרווה משולשת, אזוב מצוי, מרווה ריחנית ועוד).

אם הגינה שלכם בנויה בצורת מדרון משופע, שתילת צמחי הבר יוצרת רשת שורשים תת קרקעים המייצבת את הקרקע ועוזרת בעצם במניעת ארוזיה (סחף אדמה) ע"י הגשם. כך כמובן מתבצע השיקום הנופי ברחבי המדינה. בנוסף, אם ברצונכם גינה מושכת פרפרים, צמחי הבר מושכים פרפרים, דבורים ומעופפים ומאביקים שונים הכי טוב שאפשר. בזכות צמחי הבר, תוחלת החיים של הדבורים גדלה וכך הם מקבלים אפשרות להתרבות ולשגשג יותר טוב, מה שמביא ליותר הפרייה ותוצרת חקלאית. אם יש לכם בגינה מגוון של עצי פרי, צמחי הבר אשר מושכים מאביקים יאביקו גם את עצי הפרי ותווכחו לתוצרת רבה יותר ואיכותית יותר.

כמובון שאפשר לשלב בגינה אלמנטים שונים מעץ, אבן ובטון ואפילו מפלים קטנים או מזרקות. אדני רכבת או שבילי עץ לדריכה הינם אלמנטים מאוד אהובים בשנים האחרונות. את התמונה של גינה מושלמת תשלים תאורה מתאימה לגינה.

כלי נגישות

Powered by - Wemake

0
הסל שלך
  • No products in the cart.